میز خدمت الکترونیک عنوان دستورالعملی است که سازمان اداری و استخدامی کشور مطابق بخشنامه شماره ۱۵۳۸۵۸۸ در سال ۱۳۹۶ به ادارات و سازمانها ابلاغ نمود و طی آن دستگاه های اجرایی و استانداری ها به منظور ارائه خدمات به هنگام، سریع و سهل به ارباب رجوع و نیز ارتقاء رضایت مندی آنان مکلفند نسبت به برنامهریزی و اجرای مفاد دستورالعمل (میز خدمت الکترونیک) و آموزش متصدیان آن اقدام نمایند. هدف از راه اندازی میز خدمت الکترونیکی، ارائه خدمات به موقع و مناسب به ارباب رجوع سازمان در هر لحظه و مطابق قوانین و توافقنامههای میان آنها از طریق سامانه های الکترونیکی و قابل دسترس از طریق وب و دستگاه های ارتباطی هوشمند است.
مستندات قانونی
- منشور حقوق شهروندی مصوب شورای عالی اداری مورخ ۹/۱۱/۹۵
- ضوابط فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیک به شماره ۲۰۰/۱۴۵ مورخ ۱۱/۶/۹۳
- بخشنامه شماره ۱۵۳۸۵۸۸ مورخ ۷/۹/۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور
- دستورالعمل اصلاح فرآیندها و روش های انجام کار سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به شماره ۱۳۷۰۴۷ مورخ ۷/۱۱/۹۳
- آیین نامه توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی به شماره ۲۰۶/۹۳/۷۷۴۰ مورخ ۱۰/۶/۹۳
خدمات الکترونیکی در دسترس (Service Catalog)
سامانه سجام
سامانه طوبی
مشاوره
بازخورد
ارتباط
سامانه ملی
نمودار گردش کار فرآیند های مرتبط
شناسه خدمات الکترونیکی
سامانه جامع اعزام مبلغ (سجام)
–(کد خدمت ۱۷۰۴۱۶۹۳۰۰۰) اعزام مبلغ و مبلغه عمومی در مناسبتهای دینی و انقلابی
–(کد خدمت ۱۷۰۴۱۶۹۴۰۰۰) استقرار روحانی در مناطق مورد نیاز و محروم
سامانه تشکلهای دینی (طوبی)
– (کد خدمت ۱۷۰۶۱۶۹۵۰۰۰) صدور مجوز کانونهای فرهنگی تبلیغی
– (کد خدمت ۱۷۰۶۱۶۹۷۰۰۰) صدور مجوز انجمنهای اسلامی
– (کد خدمت ۱۷۰۶۱۶۹۸۰۰۰) صدور مجوز هیئات مذهبی
سامانه سازمان دارالقرآن الکریم (تلاوت)
– (کد خدمت ۱۷۰۶۱۶۹۶۰۰۰) صدور مدرک حفظ به حفاظ قرآن کریم
سامانه های کاربردی مرتبط
سامانه های بخش امور توسعه دولت الکترونیک |